Velikonoce ve Svijanech

…aneb zastav se aspoň na chvíli

Už bylo na čase si uvědomit, že je potřeba se zastavit. Práce, práce, děti a zase práce…před sebou Velikonoce a já zase všechno dokola odsouvám. Ať už je to jarní nebo předvelikonoční úklid, každodenní povinnosti, cokoliv, stále něco nabaluju před sebou a říkám si večer skoro v polospánku.. „no nic, zejtra je taky den“. Máte to taky tak? Tak je na čase vypnout!

Já letos poprvé nepekla beránka, přitom je to každoroční tradice. Moje plány péct ve středu večer se přesunuly na čtvrtek a potom, co mi ve čtvrtek večer došlo, že do půlnoci péct nechci a navíc potřebuju balit, dala jsem na radu manžela, který doslova řekl: „Vyprdni se na to, stejně nemáš kdy!“

Druhý den mi přivezl dva beránky z obchodu, za což jsem mu byla ve výsledku vlastně vděčná. No nic, měl pravdu a svět se letos bez berana fakt nezbořil.

Takže na mě zbylo už jen to balení a hurá na tři dny vypnout v Českém ráji. Vyrazili jsme směr Svijany a těšili se na fajn počasí a pohodu. Ubytování jsme měli v areálu zámku Svijany v podkrovním apartmánu. Neměli jsme naplánované výlety po okolí, ale chtěli jsme si užít aktivit na místě a vyloženě se nutně nikam daleko nepřesouvat.

Po příjezdu a zaplutí do pokoje jsme zašli naproti na rychlou polívku do protější Pivovarské restaurace, kde jsme my dospělí hned samozřejmě museli ochutnat i zdejší svijanské pivo a poté jsme se vydali do zámeckých zahrad, kde se dětem moc líbilo.

Jsou tu prvky dětského hřiště, které nijak nenarušují prostory zámeckých zahrad, najdete tu například houpačku, altánek, koňský povoz. Tady děti vydržely opravdu dlouho a chtěli se sem opakovaně vracet. Večer jsme využili rezervace, kterou nám v recepci našeho ubytování udělali, a opět se vydali do Pivovarské restaurace, tentokrát však do vnitřních prostor.

Prostory jsou zde opravdu velké a výběr z nabídky pestrý. I tak bylo ovšem fajn udělat si předem rezervaci, lidí bylo o velikonočním svátku opravdu dost.
Po příjemném posezení jsme se vydali na pokoj a na druhý den plánovali dát prohlídku zámku a dětskou putovní hru po okolí, abychom děti zabavili a zároveň se všichni prošli.

Druhý den nás nejprve čekala snídaně na posilnění, která nás úplně mimořádně nenadchla, ale najedli jsme se dostatečně a ve své podstatě nabídla vše potřebné. Poté jsme se vyrazili zeptat na recepci na informace k prohlídce zámeckých prostor. Zámeckou prohlídku interiéru si jdete podle sebe, využili jsme tedy zvýhodněného velikonočního vstupu a zároveň dětem dokoupili i kvíz k prohlídce, který je moc bavil, protože plnily úkoly, za které si pak na recepci mohly vyzvednout malou odměnu.

Prohlídka byla tak akorát, s kvízem děti nekňouraly a vesele vše prohlížely a hledaly. Poté jsme za sluníčka opět dali zámeckou zahradu a poprosila jsem paní na recepci, jestli nám zatím mohou připravit batoh na venkovní putovní hru Arcana pro děti. Hru bylo potřeba dokoupit a výměnou jsme dostali batoh s odemykacími zámečky a čísly, které jsme museli postupně rozluštit a za pomocí kódů otvírat. V závěru pak čekal na děti ukrytý poklad.

Naše děti byly z hry nadšené, už jen to, vidět je, jak se pomalu hádají, kdo z nich ponese batoh, který samozřejmě normálně nosit ani nechtěji a kdo bude odemykat a kdo číst úkoly.
Hra byla opravdu moc pěkně zpracovaná a děti moc bavila. Protože jsme šli uplně vklidu a dávali si i pauzy, trvala nám určitě minimálně kolem dvou hodin. V závěru hry po obejití nenáročného okruhu se vrátíte zpět na nádvoří zámku, kde je potřeba vykrokovat a najít ukrytou truhlu od pokladu, což samozřejmě děti bavilo uplně nejvíc. Takže za nás hru Arcana opravdu doporučujeme, je to čas příjemně strávený venku.

Děti spokojené, že našly poklad a my dospělí příjemně naladění, že děti hru vklidu zmákly, jsme se před setměním vrátili do zámecké zahrady a šli si vychutnat naše poslední zastavení v Pivovarské restauraci. Druhý den ráno jsme po snídani ještě před návratem domů odjeli směr Krásná vyhlídka.

Penzion a restaurace Na krásné vyhlídce má moc pěkné okolí, kdy se rovnou napojíte na turistickou značku a dojdete třeba až na Drábské světničky. Okruhů je k výběru dost. Dnes jsme sem ale zavítali zúčastnit se velikonočního programu, kde byly pro děti přichystané venkovní dílničky, zvířátka, stezka s křížovkou a dokonce i přehlídka dravců. Ta se dětem líbila moc a hned si chtěli ptáčky, …no ptáčky, dravce, brát na ruku. Naše malá si vybrala sovičku a náš nejmenší si chtěl půjčit káně. Za symbolický příspěvěk na krmení si děti mohly na ruce dravce nechat v podstatě jak dlouho chtěly.

Teprve poté jsme vyrazili směr zvířátka a dílničky, kde došlo na zdobení vajíček a nakonec jsme se vydali i na slibovanou stezku, kde bylo úkolem vyluštit pět slov do tajenky.
Stezka nás vedla po červené a modré přes Studený průchod, což je vlastně úzká průrva mezi skálami, a tak to bylo pro děti taky trošku i dobrodrůžo.

U Drábských světniček jsme se otočili a následovali po stejné cestě zpět na Krásnou vyhlídku, kde nás už jen čekalo vyzvednutí odměny a poté cesta domů.

No a aby se neřeklo, že nedodržujeme velikonoční tradice, tak jsme se ještě ten večer připravili na koledníky, děti nabarvily vajíčka a připravily si na Velikonoční pondělí košíky a pomlázky na koledu. No pomlázku samozřejmě i na mě.

No a jaký je závěr? Já mám jasno, dejte si na chvíli nohy nahoru, udělejte si kafe a místo odškrtávání restů a nekonečného honění se za úkoly si dojděte s dětma třeba na zmrzlinu a vemte je ven. Prospěje to všem a užijete si společný čas spolu. Není nic víc a je potřeba se aspoň NA CHVÍLI ZASTAVIT.

„Miluju plánování rodinných dovolených a jsem zastáncem konceptu „příležítostného“ cestování, protože i občasné zážitky jsou zážitky. Poradím, jak i z pár dní volna v roce udělat krásnou vzpomínku a ráda budu inspirací na tyto „vzácné“ cesty i vám“. Můj příběh si přečtěte zde>>